Warning: Undefined array key "options" in /home/lookyse/assartorpsgk.se/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 194
Golfbanor & Golfklubbar Skåne - få hjälp att hitta Skånes bästa golfbanor

Golfbanor Skåne

Trevliga golfklubbar i Skåne

Är du på jakt efter spännande golfbanor Skåne? Då ska vi tipsa dig om några golfklubbar Skåne som har det där lilla extra. Alla har förstås olika preferenser gällande vilken typ av bana de gillar och därför tar vi upp flera olika. På så sätt kan du välja den som passar dig bäst. Du kan alltid prova att spela på en annan golfklubb än den du är medlem i genom att betala en greenfee-avgift. Storleken på avgiften kan skilja sig åt ganska mycket beroende på vilken golfbana du väljer.

Kanske har du börjat tröttna på din golfklubb och vill testa vingarna någon annanstans? Som bosatt i Skåne har du flera bra alternativ att välja mellan.

Populära golfklubbar​ i Skåne

Oavsett om du är bosatt i landskapet eller bara på besök kan du bli sugen på lite golf i Skåne. Det finns i dagsläget över 60 olika golfklubbar Skåne med banor i varierande svårighetsgrader.
PGA Sweden National i Bara strax utanför Malmö är en golfklubb i toppklass som invigdes 2009. De har tre olika golfbanor och ligger i naturskön miljö. Barsebäck Golf Resort är ytterligare en populär golfklubb som dessutom har varit arrangör åt 15 internationella tävlingar genom åren. Klubben räknas som en av Europas vackraste golfanläggningar.
Golfbana i skymningen

Golfklubbar Skåne med bra restaurang

Det finns många golfklubbar Skåne med riktigt bra golfrestauranger och visst är det skönt att slå sig ned för lunch eller middag på en golfrestaurang efter en lyckad golfrunda. En av Skånes populäraste golfrestauranger finns på Falsterbo Golfklubb. Där serveras både dagens lunch och á la carte.

Assartorps golfklubb har ingen egen restaurang men erbjuder caféservering vid efterfrågan, samt lunch under konferenser. Båstad Golfklubb är berömd för sin härliga lunch där de serverar vegetariska rätter och fiskrätter som alternativ dagligen och du kan även välja mellan två olika kötträtter. De erbjuder sina omtyckta luncher måndag till söndag.

Golfspelare dricker kaffe

Skåne erbjuder golfbanor för alla spelartyper

När det kommer till golfbanor Skåne finns det verkligen någonting för alla typer av spelare. Några banor är anpassade för att passa såväl nybörjare som mer avancerade golfspelare, medan några golfklubbar har flera banor att välja mellan. När du är medlem i en golfklubb kan du ändå prova på andra golfbanor, vilket ger dig lite mer variation i ditt golfspelande.
Tack vare att det finns så många golfklubbar Skåne är det enkelt att hitta en i närheten av dig, så att du alltid smidigt kan ta dig till klubben för att svinga din golfklubba. Det finns golfbanor från Skånes allra sydligaste delar till de norra delarna vilket innebär varierad terräng och natur. Skåne är en riktig oas för golfspelare.
Golfinstruktör lär kvinnlig golfspelare att spela