Warning: Undefined array key "options" in /home/lookyse/assartorpsgk.se/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 194
Bästa golfbanorna i sverige 2021 | Vi rankar de 3 bästa

De bästa golfbanorna i Sverige 2021

• av
Golfspelare placerar boll inför putt

Golfsäsongen 2021 är redan här och vi rankar de 3 bästa golfbanorna i Sverige 2021. Det enda kravet från din sida är att du är medlem i en golfklubb. 1. Falsterbo GK har en underbar miljö och härligt utmanande banor redan så här års. Om du har möjlighet att ta dig dit är detta ett måste. 2. PGA Sweden National, Links Course är en fantastiskt rolig bana som oavsett om det är april eller september har en strålande omgivande miljö. 3. Mälarö GK är en bana som tidigt på våren redan har ett mycket fint skick.

Sveriges svåraste golfbana 2021

I Sverige använder vi det amerikanska sloopesystemet för att utvärdera hur svår en golfbana är. Enligt detta system är Sveriges svåraste golfbana som utvärderas av speciella golfare Oskarshamns GK. Denna bana ligger vackert beläget med tuffa ruffer och förrädiska bunkrar. Banan har inhyst många fina internationella samt nationella tävlingar genom åren och enligt sloopesystemet så är den svåraste att klara par på.